Escrit per Redacció TNI el 2017.01.24 a les 20:53:09
Amb una facturació de 18,2M d’euros, Espanya representa el del 40% del volum de vendes del comerç electrònic en el sud del continent, aquest volum situa Espanya al capdavant en vendes en línia al sud d’Europa. No obstant això, segons Ecommerce Europe, Espanya se situa en la 4a posició en el rànquing de vendes en línia (4%) dins de la Unió Europea. Per davant se situen Regne Unit, Alemanya i França, aquests tres mercats acumulen el 62% de les vendes comerç electrònic a Europa.
“Espanya és un país amb gran potencial. En 2017 s’espera un gran creixement en comerç electrònic. Diversos factors recolzen aquest pronòstic: 31 milions de persones amb accés a internet i capacitat de compra, és a dir, el 80% de la població espanyola. Tenint en compte la facturació del comerç electrònic a Espanya de l’últim trimestre (increment del 20,3% segons les dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, CNMC) i el notori impuls del cross-border, la previsió de creixement és superior al 20% per a l’any que acaba de començar “, explica Santiago Jiménez, Communications Manager Southern Europe & Xina a Lengow.
Segons un estudi creat per Lengow, l’usuari en línia espanyol ha utilitzat els marketplaces com a mitjà de compra en un 60% de les seves compres. El seu perfil correspon a persones d’entre 25 i 49 anys que viuen en ciutats grans o de mida mitjana. Els productes més demandats a la xarxa són moda (34%), electrodomèstics per a la llar (30%), llibres (19%), material esportiu (16%) i cosmètics o productes de bellesa (16%).
“Sense confirmació oficial de dades del 2016, sabem que, el 2015, 17 milions de persones a Espanya van comprar a través d’internet. Sent més de la meitat de les compres del sector ‘serveis’. Les principals raons que els consumidors al·leguen per comprar en línia són senzillament la comoditat de l’ ‘clic’, el lliurament a domicili (no sempre gratuïta), la possibilitat de devolució i els descomptes. Aquest any, sens dubte, el volum de vendes serà encara més gran ja que el comerç electrònic segueix evolucionant i explorant noves vies de comunicació-venda amb el consumidor (omnicanalidad) “, assegura Jiménez.
A Espanya, a diferència d’altres països de la Unió, les formes de pagament més usades són les targetes de crèdit i dèbit. S’usa Visa en un 63% dels pagaments i MasterCard en un 38%. En un tercer i quart lloc queden altres sistemes de pagament com Paypal (6%) i American Express (3%). Aquest 2017 veurem un canvi substancial amb el pagament a través dels nostres mòbils, però això és matèria d’un altre article.