Solucions per al teletreball

Trabaja desde cualquier lugar

Les organitzacions sanitàries recomanen adoptar mesures preventives en referència al COVID-19 que afecten el funcionament habitual de les empreses: cancel·lar els viatges i promoure el teletreball. Aquestes mesures afecten a tot tipus d’empreses i institucions …

La seva empresa està preparada per al teletreball?

A ALLCOM COMUNICACIONS des de fa molt temps vam implementar el teletreball per promoure la conciliació familiar, adaptar els nostres horaris a les necessitats dels nostres clients, etc. i des de llavors ens hem esforçat perquè tots els nostres productes i serveis permetin teletreballar d’una manera senzilla i sense despeses extres desproporcionats.

Productes i serveis que afavoreixen el teletreball:

Centraleta telefònica:

es de fa molt de temps estem distribuint la nostra centraleta virtual VTel que té la capacitat de mobilitat i de multidispositiu, pel que en cas necessari de realitzar teletreball ha diverses opcions i que són:

Centralita virtual - Teletrabajo

  • Traslladar el telèfon de el lloc de treball a domicili des d’on es vagi a teletreballar. Amb només endollar el telèfon a qualsevol presa de xarxa informàtica i un alimentador elèctric a el telèfon, el telèfon tindrà exactament les mateixes prestacions i funcions que quan estava instal·lat a la taula de centre de treball. (En cas que no es tingui punts de xarxa informàtica en el domicili, hi ha complements per adaptar la majoria de telèfons a wi-fi).
  • Instal·lar un telèfon extra amb el mateix nombre d’extensió en el lloc de teletreball de manera que es pugui treballar en qualsevol moment des de casa i des del centre de treball sense haver de moure el telèfon.
  • Instal·lar un softphone i uns audiòfons al PC des d’on es vagi a realitzar el teletreball des del qual podrà fer, rebre, capturar, transferir, etc. qualsevol tipus de trucada amb el número de l’empresa i com si fos l’extensió habitual de treball. En aquest cas és més que recomanable que els cascos telefònics a instal·lar siguin de qualitat i que l’ordinador tingui prou recursos. Hi ha aplicacions gratuïtes i de pagament.

    També hi ha la possibilitat de donar aquestes solució amb sistemes AVAYA clonándolos amb el nostre sistema VTEL.
  • Instal·lar un softphone en un telèfon mòbil des del qual podrà emetre, rebre, capturar, transferir, etc … qualsevol tipus de trucada amb el número de l’empresa i com si fos l’extensió habitual de treball. En aquest cas caldria verificar la compatibilitat i recursos de el telèfon mòbil i que el lloc de treball tingui bona cobertura sense fil o 4G. Hi ha aplicacions gratuïtes i de pagament.

Control de presència / Sistema de fitxatge:

Des del 12 de maig de 2019, el registre horari de jornada laboral és obligatori per a totes les empreses. Aquesta nova llei busca complir amb el dret de tots els treballadors a conèixer la durada i distribució de la seva jornada ordinària de treball, així com el seu horari. Aquest control també es pot implementar als treballadors que efectuen teletreball amb les eines creades per ALLCOM. que com totes les solucions oferides, són senzilles i econòmiques.

El nostre sistema de control de presència permet a l’usuari fitxar des de diversos elements com:

  • Des de cualsevol PC o mòbil amb qualsevol navegador i accedint a la pàgina web de sistema i introduint el seu usuari i PIN.
  • Des de l’extensió telefònica només prement un codi i el número PIN.

S’utilitzi el sistema que s’utilitzi per realitzar el fitxatge, en l’informe del fitxatge dóna la informació de la font des d’on s’ha fet el fitxatge, la geolocalització en cas des que s’hagi realitzat el fitxatge a través d’un navegador d’un mòbil i la IP de l’equip que ha efectuat el fitxatge:

1.- Fitxatge des del panell d’usuari

2.- Fitxatge des del telèfon.

3.- Fitxatge des del navegador web

4 – Geolocalització des d’on s’ha fitxat en un plànol de Google Maps.

5- IP de l’equip des d’on s’ha fitxat.

Teletreballar des del PC:

En els últims temps moltes empreses han efectuat la migració dels seus servidors i aplicacions informàtiques al núvol, però no tothom ho ha fet, ni tampoc en tots els casos és possible.

ALLCOM COMUNICACIONS fa anys subministra als seus clients routers, tallafocs que tenen la capacitat de generar clients VPN perquè es puguin connectar remotament a servidor o a qualsevol PC de forma segura. Aprofitant que avui en dia la majoria d’equips informàtics són de molt baix consum, l’ideal en molts casos és que els PC dels usuaris no s’apaguin i que es faciliti l’accés remot a aquests PC’sa través d’una VPN segura des del PC des del qual es va a fer el teletreball, de manera que l’usuari no noti diferència en la forma de treballar del seu dia a dia i mantingui la productivitat habitual.

Reunions via videoconferència:

Encara que des de fa anys els sistemes de videoconferència s’utilitzen en grans i mitjanes empreses per agilitzar reunions, estalviar despeses en viatges, hotels, pèrdua de temps, etc., moltes empreses no han implementant aquests sistemes en les seves empreses perquè es perd la calor humana. No obstant això, cada dia aquestes eines estan més implementades per a la comunicació persona a persona des del qualsevol PC i també en petites sales per realitzar videoconferències de grups de treball i exposar els mateixos.

Així, des ALLCOM hem dissenyat solucions per resoldre aquests complexos desafiaments de comunicació entre empreses amb eines de comunicació simples, però potents amb un sistema de multi-videoconferència en el núvol i equips potents però econòmics perquè es puguin adaptar a qualsevol tipus d’empresa.