Escrit per Redacció TNI el 2017.03.28 a les 18:38:42
Amb gairebé un 20 per cent d’atur a Espanya, és normal pensar en la teva carrera professional en clau de possibilitats de trobar feina.
Molt pocs segueixen i arriben els seus somnis. Així, si ets d’aquests, el millor serà que coneguis quins són els treballs amb més sortides al mercat laboral de les tecnologies. Partim de la premissa cent per cent certa que aquest sector és amb diferència un dels més dinàmics laboralment parlant.
Segons un estudi elaborat per Insedi Digital Business School en col·laboració amb Indiedigital Advantage, les següents són les 10 professions amb més recorregut en el nostre àmbit. Afegeix l’estudi que es tracta de professions altament remunerades en un panorama de baixos sous.
En primer lloc trobem el càrrec de Digital Marketing Manager. Aquesta figura s’encarrega de definir i portar a terme els plans de màrqueting estratègics d’una empresa. En aquesta professió cal dominar l’organització pressupostària així com definir la cara que tindrà la marca davant del món. Els sous que aquí trobem es troben entre els 50.000 i els 120.000 euros.
Els community manager perceben entre 22.000 euros i 30.000 i són els encarregats de portar al dia les xarxes socials.
Els segueixen els Social Media Manager, aquells treballadors que s’encarreguen de definir l’estratègia audiovisual d’una empresa i que per això cobren entre 27.000 i 60.000 euros.
L’Content Manager és el responsable de continguts digitals d’una companyia. El seu salari es troba entre els 25.000 i els 40.000 euros.
D’altra banda trobem el CDO / Digital Manager, el lloc més elevat dins d’aquestes professions i qui s’encarrega de definir l’estratègia digital global d’una signatura. En aquest sentit el sou acompanya la seva responsabilitat: de 80.000 euros a 200.000.
El comerç electrònic Manager és qui tracta de fer el màxim eficient el comerç electrònic d’una empresa i cobra entre 50.000 i 150.000 euros.
Però res de tot això és possible sense una figura que s’encarregui d’analitzar l’enorme quantitat de dades que qualsevol empresa obté. El Digital Analyst té un perfil més tecnològic i el seu sou es troba entre els 40.000 i els 60.000 euros.
En l’esglaó més baix trobem una figura que és indispensable. El Copywriter és qui s’encarrega de posar paraules a tota l’estratègia. L’abans anomenat redactor cobra entre 25.000 i 30.000 euros segons aquest estudi.
Finalment tenim a dos perfils cada vegada més imprescindibles per a qualsevol empresa. Els encarregats de SEO i SEM (que poden ocupar dos llocs diferents), són els que posen en els cercadors a una empresa i els seus sous van des dels 25.000 als 40.000 euros.