Escrit per Redacció TNI el 2017.03.21 a les 18:59:56
El mercat de les solucions de videoconferència està experimentant un espectacular creixement en els últims anys. Segons dades publicades, s’espera que fins al 2020 es d’un creixement continuat i anual d’un 9’36%. Les reunions en línia són una realitat assentada que disminueix costos i augmenta la productivitat de les empreses. No obstant això, tal com es destaca des de Digital Samba, són molts els errors que es cometen a l’hora de dur a terme una reunió d’aquest tipus.
Pensar que és presencial
Un dels primers errors que es cometen a l’hora d’abordar una reunió en línia és pensar que és igual que una presencial. Cal tenir en compte que és a través d’una pantalla, el que implicarà una sèrie d’aspectes en la comunicació diferents a si es té a les persones davant. Per exemple, els gestos més subtils, no seran captats igual per a tots, per la qual cosa cal centrar-se més en la comunicació verbal o escrita que en la no verbal.
No tenir a mà la documentació
En tot tipus de reunió cal tenir a mà la documentació necessària per al desenvolupament de la mateixa. No obstant això, en els meeting en línia aquesta màxima és més important si cap. “És imprescindible comptar amb tots els documents que es van a voler mostrar, compartir-los i no tenir-los guardats en carpetes oblidades i a les quals no es té un accés directe. Si ens posem a cercar un document, segurament els assistents puguin veure arxius que no són objecte de la reunió “comenten des de Digital Samba.
Deixar oberts altres programes
Un dels errors que més es repeteixen en les trobades que es realitzen a través de solucions de conferència web és deixar-se oberts altres programes. En aquest punt, és molt molest que, per exemple, entre un correu nou i aparegui l’avís, amb el corresponent so o fins i tot amb la finestra de missatge. “És important evitar això. No només pel soroll i la interrupció que suposa sinó per la falta de confidencialitat que això suposa “, afegeixen des de Digital Samba.