Single Blog

No hi ha dones en la ciència ni en la tecnologia

02/07/2019, Written by 0 comment

Escrit per Redacció TNI el 2017.05.02 a les 18:48:08

Un dels majors reptes per a les Noves Tecnologies és aconseguir que les dones se sentin atretes per les carreres professionals que giren a l’entorn d’aquestes mateixes. Un sector en què les dones no estiguin incloses no podrà avançar cap al futur en un món canviant.

El 26 d’abril es va celebrar a Barcelona la II Jornada Itscool i en ella es va debatre àmpliament per què les dones no ingressen en carreres com informàtica o les diferents enginyeries. Va quedar clar que el centre de de la discussió se centrava en l’escola.

Més recentment, hem pogut veure les conclusions d’un estudi realitzat per Microsoft en el qual s’identifiquen dades d’allò més interessants sobre aquest tema. Segons el document, a l’edat de 11 anys les nenes tenen el mateix interès per la ciència i la tecnologia que els nens. És a partir dels 15 anys que les nenes comencen a desinteressar per aquestes matèries i es crea llavors la bretxa de gènere en l’àmbit de les TIC.

Segons afirma Microsoft, cal que en aquesta finestra d’edat s’incentivi l’interès d’elles per la tecnologia i les ciències des de l’escola i des de les pròpies famílies. Amb tot, la pregunta que sorgeix llavors és: ¿Què passa en aquests quatre anys perquè l’interès decaigui? Moltes podrien ser les explicacions, però la que té als estereotips com a eix central és la més contundent. Mentre fins als 11 anys família i escola no s’interessen pel que les nenes han de ser de grans, és a partir d’aquesta edat, quan comença a acostar-se la primera decisió – de batxillerats o FP-, que la pressió perquè elles exerceixin professions típicament assignades a les dones s’incrementa.

La veritat i comptat i debatut és que no es tracta d’incentivar o no (avui dia sí, ja que la diferència entre homes i dones en el sector és flagrant), sinó de deixar que les dones i els homes triïn lliurement que volen ser de grans .

Llegir més