Single Blog

La transformació digital en la recerca laboral

02/07/2019, Written by 0 comment

Escrit per Dominique Cerri el 2017.03.28 a les 20:51:50
(Directora general d’InfoJobs)

La digitalització de la societat porta anys revolucionant la forma en què interactuem amb els diferents entorns de la nostra vida. I el sector laboral no és una excepció. Actualment, les empreses compten amb més recursos per buscar el talent que necessiten, i els candidats, per la seva banda, també recorren cada vegada més a les plataformes d’ocupació online per trobar el millor treball possible. Aquest flux de candidats a aquestes plataformes s’explica principalment per la rapidesa i facilitat de cerca que ofereixen aquests canals. Així mateix, la immediatesa també és un factor a tenir en compte.

L’arribada de les apps ha estat l’última revolució en aquest sector, fent encara més ràpida, accessible i personalitzada la recerca de feina. Ara és possible consultar les vacants d’ocupació a qualsevol hora del dia i enviar el currículum en el mateix moment. Gràcies a les aplicacions, els candidats disposen de milers d’ofertes de treball a tan sols un clic podent consultar-les de manera immediata i des de qualsevol part.

InfoJobs va néixer fa gairebé 20 anys en plena era web, però va saber reinventar-se i va passar de ser un portal 100% web a ser una plataforma multicanal accessible via web, aplicacions mòbils o web mòbil. InfoJobs va llançar al mercat el seu app per IOS en 2011 i per Android al novembre de 2012. L’aplicació que permet als seus usuaris buscar ofertes de treball, de forma gratuïta i aplicant filtres geogràfics, de categoria o nivell professional, facilitant així l’accés al millor ocupació possible. I és que en l’aplicació d’InfoJobs estan disponibles les mateixes opcions que en la versió web, però amb la comoditat de poder accedir-hi des de qualsevol lloc amb connexió a Internet. D’aquesta manera, des del mòbil podem donar-nos d’alta, modificar el CV i revisar les noves ofertes de treball, que s’actualitzen diàriament.

En accedir a una oferta, l’usuari pot conèixer totes les característiques de la vacant, així com la informació més rellevant sobre l’empresa que ha publicat l’oferta. Si aquesta s’ajusta als requisits que el candidat busca, aquest pot inscriure de forma senzilla seleccionant el CV, una carta de presentació i responent, si cal, a les preguntes que planteja l’empresa com a filtre per als candidats.

Una revolució en la recerca de feina i talent que obre noves possibilitats per a empreses i candidats. De fet, les xifres recollides per InfoJobs demostren el paper fonamental que, des del seu llançament, ha jugat l’app en el tancament de contractes. Més del 70% del trànsit de l’app ve de dispositius mòbils i el passat mes de novembre, InfoJobs va esdevenir la primera aplicació d’ocupació a Espanya que obtenia un milió d’usuaris únics de l’app. A més, actualment, set de cada deu usuaris que troben feina a InfoJobs ho fa a través de l’app.

Amb aquestes dades sobre la taula, ja podem afirmar que Internet s’ha convertit en un punt de partida a l’hora de buscar feina. Les plataformes d’ocupació són el lloc de trobada entre empreses i talent. Però més enllà d’això, Internet ens permet informar-nos sobre la companyia en la qual volem treballar, de quins són els perfils més demandats o quines habilitats es busquen en els professionals del nostre sector.

Per la seva banda, les xarxes socials són l’aliat perfecte per complementar la recerca que es porta a terme a través de plataformes com InfoJobs. Les RRSS permeten establir contactes, participar en fòrums o debats i donar a conèixer una part més personal de nosaltres mateixos, que difícilment tindria cabuda en el CV. Però això, al mateix temps, obre noves necessitats. Els candidats han de cuidar la seva reputació online i ser conscients de la importància de crear la marca personal que els interessa, i al mateix temps, estar preparats per adaptar-se a les noves tendències.

I com ells, les plataformes d’ocupació també ens enfrontem cada dia a nous reptes. La tecnologia evoluciona constantment i, en el cas del mòbil, els smartphones compten cada vegada amb més eines i possibilitats comunicatives. Recerques per veu, geolocalització, anàlisi predictiu o vídeo a temps real són només alguns dels exemples. Actualment el principal repte es basa a treure el màxim partit a totes elles per seguir ajudant als nostres candidats a trobar la millor feina possible i al fet que les empreses trobin el talent que estan buscant.

Dominique Cerri
Directora general d’InfoJobs

Llegir més