Single Blog

El 75% d’usuaris no llegeix el manual d’instruccions, busca videotutorials a INTERNET

02/07/2019, Written by 0 comment

Escrit per Redacció TNI el 2017.05.30 a les 17:21:43

Amb motiu del Dia Mundial de lnternet que es va celebrar el 17 de maig, acens (www.acens.com), proveïdor líder de serveis de Cloud Hosting, Hosting, Housing i Solucions de Telecomunicacions per al mercat empresarial, va realitzar una enquesta que analitza la importància d’internet i com l’auge dels continguts audiovisuals ha afectat els hàbits de consum dels usuaris.

Un dels resultats que millor reflecteix aquest canvi d’hàbits és que el 75% dels usuaris reconeix que no llegeix el manual d’instruccions dels equips i dispositius que adquireix. No obstant això, tres de cada quatre afirmen que acaben accedint a internet a la recerca de videotutorials en plataformes com YouTube.

Altres de les conclusions destacades de l’enquesta realitzada per acens.tv són:

Un manual d’instruccions de funcionament d’un producte no és suficient: el 75% dels enquestats afirma que no llegeix els manuals d’instruccions, arribant aquesta xifra a un 93% en el cas dels més joves.

El vídeo és el contingut preferit per aprendre: El 55% dels enquestats afirma que preferiria una trucada o un vídeo on s’expliqui el funcionament d’un producte en lloc d’un manual d’instruccions. Per sexe, les dones són les que més interès mostren pels tutorials (66%). Per franja d’edat en el cas dels Millennials la demanda de trobar un vídeo com a resposta a alguna cosa que necessiten aprendre arriba al 77%.

Els consumidors recorren a YouTube a la recerca de tutorials: El 75% del total dels enquestats recorre a aquesta plataforma per buscar vídeos. Encara que sembli sorprenent la xifra augmenta fins a un 86% en el cas dels sèniors.

Que la Xarxa és el lloc on podem buscar i trobar tot no és una novetat, però els usuaris ja no només fan cerques per solucionar problemes del seu dia a dia com aprendre a canviar una roda o cuinar una determinada recepta. Abans de l’arribada d’Internet la manera de conèixer l’ús d’un producte era llegir el seu manual d’instruccions, després van sorgir fenòmens com el “unboxing” per part dels usuaris per conèixer què és el que conté la caixa d’un producte. El primer “sense caixa” del món es va realitzar al juny de 2006 on es mostrava a un YouTuber desempaquetant un Nokia E61 (un model revolucionari de mòbil en aquell moment). Avui els usuaris esperen trobar en línia tot el relacionat amb l’ús d’un producte que han adquirit.

Les marques s’han adonat d’això i la nova tendència és l’ús de plataformes en línia de formació per als clients. Així es mostra als usuaris, de manera pràctica i gratuïta, el millor ús de les eines, productes i serveis que adquireixen. “Volíem assegurar als clients un coneixement ampli dels productes que els permeti treure’n el major rendiment. No volíem dedicar-nos a fer Webinars l’estil tradicional, amb un plugin que gairebé sempre falla i una qualitat d’imatge i so baixos “, explica Gregory MacGregor, Responsable de Formació i Especialista en productes acens:” Aprofitem la tecnologia de YouTube per fer els cursos més accessibles a qualsevol tipus d’usuari. També hem invertit temps i recursos en desenvolupar el nostre portal de formacionacens.com perquè disposin de tota la informació audiovisual en un sol lloc “.

Llegir més