Single Blog

Nintendo Switch no és només per a nens: el 65% dels gamers té més de 25 anys

02/07/2019, Written by 0 comment

Escrit per Redacció TNI el 2017.04.11 a les 17:26:14

El 3 de març es va llançar la nova Nintendo Switch a Europa, la primera consola domèstica que es converteix en portàtil. idealo.es, un dels comparadors de preus més importants d’Europa, ha analitzat la demanda del llançament de la nova consola entre els gamers espanyols en el seu primer mes al mercat.

L’estudi de idealo revela que el 65% dels usuaris que busquen la nova Nintendo Switch tenen 25 anys o més. Concretament, la franja d’edat amb més penetració és la compresa entre 25 i 34 anys (40%), mentre que el 18% té entre 35 i 44 anys i una mica menys del 7% supera els 45 anys. Per contra, només el 35% són menors de 24 anys. Aquestes dades demostren que les noves videoconsoles han passat de ser un joc de nens i adolescents a convertir-se en un passatemps per a adults, que no perden el seu interès amb el pas dels anys.

Pel que fa al gènere, els homes demostren un major interès en la Nintendo Switch (78%) que les dones (22%). De fet, dins de la franja d’edat compresa entre els 25 i els 34 anys, els homes representen el 83% de les recerques. Segons Google Trends, Múrcia, Astúries i Aragó són les comunitats que han registrat un major nombre de cerques en línia sobre Nintendo Switch, mentre que els usuaris d’Andalusia, la Comunitat Valenciana i Castella i Lleó són els menys interessats en la nova consola.

La nova Nintendo Switch va sortir a la venda en dues versions diferents: en gris i en blau / vermell. Encara que a Europa la demanda de les dues versions ha estat molt similar durant aquest primer mes, idealo ha comprovat que a Espanya el model bicolor ha tingut més èxit, ja que el 71% de la demanda de Nintendo Switch s’ha focalitzat en el model bicolor .

Si comparem amb altres consoles del gegant japonès, les recerques de la nova Nintendo Switch han suposat un 75% del total, enfront del 19% de la Classic Mini i el 6% de la Wii O. Curiosament, les recerques de Nintendo Classic Mini, la reedició de l’exitosa consola NES llançada a Europa en els anys vuitanta, també s’han incrementat notablement durant el mes de març a Espanya, el que demostra gran interès per part dels gamers de reviure una experiència de joc clàssica amb unes de les consoles de Nintendo més reeixides.

D’altra banda, el videojoc més demandat per la Nintendo Switch ha estat The Legend of Zelda: Breath of the wild (62%), seguit de Mario Kart 8 Deluxe (18%) i del títol 1-2-Switch (11%) , joc de socialització desenvolupat especialment per a Nintendo Switch i llançat al mercat el mateix dia del llançament oficial de la consola. Per la seva banda, Skylanders: Imaginators per a Nintendo Switch es posiciona com el quart videojoc (5%) més demandat pels usuaris espanyols durant el mes del seu llançament.

“La nova Nintendo Switch reforça el posicionament de Nintendo amb el públic més adult, que amb el pas dels anys segueix triant les videoconsoles com a passatemps favorit”, assenyala Mikko Fiorani, Head Internacional de idealo.es, que afegeix: “El poder adquisitiu d’aquest perfil és més gran que el dels adolescents, però tot i això segueixen confiant en eines com els comparadors de preus per obtenir la millor oferta a l’hora d’adquirir videoconsoles i videojocs “.

 Llegir més