Single Blog

Vuit de cada deu professors utilitzen les noves tecnologies a l’aula

02/07/2019, Written by 0 comment

Escrit per Redacció TNI el 2017.03.28 a les 00:27:07

Vuit de cada deu professors utilitzen tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’aula, com a mínim un cop per setmana, però només el 20 per cent fa un ús innovador d’elles, segons dades de la consultora Ipsos, que posa de relleu el doctor Miquel Àngel Prats, director dels estudis d’Educació Infantil a la Universitat Blanquerna-Ramon Llull i membre del comitè científic del congrés ITworldEdu, que se celebrarà el 21 i 22 de març a Barcelona.

Segons el facultatiu, a hores d’ara “les TIC a l’aula s’usen majoritàriament per buscar informació”, i queda “molt camí per caminar en la introducció d’aplicacions innovadores” en àmbits com l’aprenentatge en dispositius mòbils, la realitat augmentada o la geolocalització , que cada vegada prenen més rellevància com a tecnologies educatives.

Deu tendències en educació i tecnologia

Prats remarca que, a més, durant els propers anys es veurà una incidència creixent de deu tecnologies en educació, com el pensament computacional, les impressores 3D, els videotutorials i els mètodes inductius a l’aula. També despuntaran, segons el doctor, l’aprenentatge col·laboratiu, l’ús d’entorns virtuals per a l’aprenentatge i les estratègies de gamificació a l’aula, que aporten l’element lúdic mitjançant la tecnologia per afavorir l’aprenentatge.

En aquest sentit, la present edició del congrés ITworldEdu, organitzat pel Clúster amb la col·laboració del centre tecnològic Eurecat, es titula “Transformant les escoles” i girarà al voltant de les millors pràctiques tecnològiques per afavorir la tasca educativa en tots els àmbits, i oferirà ponències magistrals, taules rodones i tallers dirigits a la comunitat docent ia empreses de l’àmbit de l’educació.

La presidenta del Clúster Edutech, Elisabet Marill, destaca que el congrés pot ser una “bona guia” per als docents que “vulguin innovar a l’aula però no sàpiguen per on començar”, ja que durant els dos dies “es mostraran múltiples casos de èxit i es donarà veu a tots els actors implicats en l’àmbit de l’educació “.

Durant la primera jornada, el doctor Miquel Àngel Prats participarà a la taula rodona sobre estratègies i noves metodologies d’aprenentatge, que debatrà sobre els reptes d’innovació metodològica que comporten les tecnologies a l’aula, i com aquestes poden transformar els mètodes d’avaluació actuals. La primera jornada també inclourà sessions dinamitzadores amb centres educatius, així com tallers pràctics amb empreses i conclourà amb una conferència plenària a càrrec de l’especialista en neurodidàctica José Ramón Gamo.

Durant el segon dia, diverses escoles presentaran les seves experiències en l’ús de tecnologies a l’aula i es durà a terme la segona sessió de bones pràctiques. A més, s’impartirà una conferència plenària sobre vocacions científiques i tecnològiques, per part de la Generalitat de Catalunya i el GSMA, i una ponència sobre l’experiència educativa de l’docent nord-americana Monica Burns, pionera en l’ús de tecnologies a l’aula.

La present edició de l’ITworldEdu compta amb una participació destacada de la indústria especialitzada en el món de les tecnologies educatives, que mostraran la seva aposta per l’escola transformadora en una zona expositiva dedicada amb una trentena d’estands.

L’ITworldEdu està organitzat pel Clúster Edutech, amb la col·laboració del centre tecnològic Eurecat i el patrocini d’eduCaixa, Eduquem-Cruïlla i penwinEdu, entre d’altres.

Llegir més